You are currently viewing הווריורס מפסידים גם בדרבי הצפון קליפורני – מחשבות / אבי טרכטמן

הווריורס מפסידים גם בדרבי הצפון קליפורני – מחשבות / אבי טרכטמן

משחק היה, בטח שהיה, אבל הרבה יותר משהיה משחק, לא באמת היה משחק, ומכיוון שכך – מחשבותיי נדדו במהלך המשחק למה שכן היה (להלן) או יהיה (גם להלן), והנה אם כן כמה הגיגים ותובנות שעלו במוחי תוך כדי שאני צופה בקבוצה הבינונית למדי של סקרמנטו (והשנה, בניגוד לשנה שעברה גם לא מהנה) מנצחת את קבוצת הג׳י ליג של הווריורס.

סרבים: כלומר, כן סרבים. ואני לא חושב שזה מקרה שבייליציה (יום חלש במיוחד עם נקודה בודדת) ובוגדנוביץ׳ (חביב כהרגלו הן עם הכדור והן בלעדיו) הם סרבים, שמשחקים בקבוצה שמנוהלת על ידי , ובכן, סרבים. כלומר, שני הסרבים האלה:

Image may contain: one or more people, people standing, car and outdoor
לא, זאת לא גופה

מזכיר נשכחות, נכון? מה שגם מזכיר נשכחות הוא לראות את דאג כריסטי, חנוט בחליפה ועניבת פרפר מעביר בין הרגליים בישיבה (!!), ואת שני הבחורים מהתמונה למעלה מסתודדים לאחר המשחק, יחד עם אותו כריסטי, ואותו בייליצה. מעניין רק איפה היה בוגדנוביץ׳ בכל הסיפור. רק חבל קצת שסקרמנטו של בוגדנוביץ׳ ובייליצה היא ממש לא הסקרמנטו של ולאדי ופג׳ה (וכריסטי)

.

גבוהים

דיבאץ׳ היה גבוה, וגם לסקרמנטו יש גבוהים, רק שהשניים הכי חשובים פצועים. מה שאומר שהיום סקרמנטו נאלצה לשחק עם ג׳יילס, שהוא אמנם בחור חביב אבל קצת גבעולי ועם בארנס שעוד נגיע אליו בתפקיד הפאוור פורוורד. זה עבד מול הווריורס, אבל זה לא באמת עובד מול קבוצות עם יומרות. גם לא אם מצרפים לכך את לן. וולטון נשאל על מצבו של הולמס בתחילת המשחק והודה שיש עוד זמן עד שתואם מונטרז הארל הזה יחזור לשחק.

והאמת היא שיש על מה, כי לקינגס עדיין יש סיכוי מסוים לפלייאוף. בכל מקרה, אם נחכה גם נראה. מי שניצל את העובדה הזאת היה מרקיז כריס שנתן משחק מצוין ממש והיה נקודת האור הבודדה בגולדן סטייט תוך שהוא מציג כמה היילייטים חביבים במיוחד, ואולי בכל זאת השחקן הזה שנראה לא מזמן בדרך להיפלט מהליגה עוד ימצא בה עתיד.

.

נקמה והיעלמות:

שני האריסון בארנס הגיעו למשחק היום. זה של המחצית הראשונה, ובעיקר זה שקלע 14 נקודות ברבע הראשון היה האריסון בארנס שבא להעביר נקודה – שגולדן סטייט לא היתה צריכה לוותר עליו עבור נזיד עדשים בשם קווין דוראנט. ברבע הראשון בארנס ניצל את העובדה שהוא אחד השחקנים היותר פיזיים בעמדות הפורוורד (למרות שהוא לא בהכרח נראה כזה), ויצר נקודות פעם אחר פעם, בקלות מול האין הגנה של הווריורס. זאת היתה נקמה מושלמת.

אבל גם היה את האריסון בארנס של המחצית השניה, וכפי שפתחתי, יותר משהיה האריסון בארנס של המחצית השניה, לא באמת היה האריסון בארנס של המחצית השניה. כלומר, היה מישהו שנראה כמוהו שהסתובב על המגרש. אבל לא ברור כל כך למה ומדוע.

הוא, את הנקמה הקטנה שלו עשה בהתחלה.

הילד

ואם כבר מדברים על מופעי היעלמות מרשימים, אז הילד של שלושת הרבעים הראשונים היה בדיוק כזה. נוכח נפקד מובהק. ובכל זאת, מי שהיה אחד השחקנים המשתפרים הברורים ביותר בליגה בעונה הקודמת, הראה שעדיין יש לו משהו כשהוא קולע 5 שלשות וסוגר את המשחק בסטייל ברבע האחרון.

בכלל, צריך לדבר על זה – וולטון לפני כחודש החליט שהגיע הזמן להפסיק לשחק עם בוגדנוביץ׳ כשחקן שישי (אולי דיבאץ׳ אמר לו משהו), ולעשות את זה במקום, עם הילד. ובינתיים זה דווקא די מצליח. המאזן של סקרמנטו עם הילד בספסל הוא 4-9 חיובי, כשהילד עצמו ממשיך לקלוע את הממוצע העונתי שלו (כ-20 נקודות למשחק באותם משחקים, וגם לפני) אבל עושה את זה ככוח אש מרכזי מהספסל. היום כאמור הוא הבטיח את הניצחון של סקרמנטו, ואולי דווקא הפעם שיחק המזל לוולטון עם הברקה.

אז נכון, סקרמנטו ממשיכה לשחק לאט (לא מבין למה פוקס מחזיק את הכדור כל כך הרבה לפעמים) בניגוד לשנה שעברה, אבל כשיש שיחוקים, צריך להזכיר אותם, והילד זה שיחוק.

Image may contain: 2 people, people playing sports and basketball court

ואם שמתם לב למגמה – אז אתם צודקים. בארנס היה הרבע הראשון כולו, הילד היה הרבע האחרון כולו, פוקס היה רבע שלישי מצוין. לא זוכר כבר מי היה הבולט ברבע השני, אבל באופן כללי כל הסיפור הזה עם שחקני מומנטום מעניין.

.

ג׳בארי פארקר נגד אנדרו וויגינס

כן, זאת סוג של פיקנטריה כי הם נבחרו בצמרת אותו דראפט, ופעם חשבו שהם יהיו הלברון + מלו החדשים של הליגה, עד שהתברר שלא. אבל זה לא רק שפארקר בכלל לא שיחק היום במדי סקרמנטו, למרות שאין לה ממש גבוהים נורמליים, זה גם שוויגינס לא שיחק. כלומר, הוא כן שיחק ,אבל לא בחמש הדקות האחרונות של המשחק. בחמש הדקות האחרונות של המשחק, קר החליט שנמאס לו מזה שוויגינס אמנם קולע פה ושם אבל לא קשור בכלל למשחק הקבוצתי של הווריורס ופשוט הוציא אותו. מי כן שיחק בחמש הדקות האחרונות? דראגן בנדר, זה מי. אבל וויגינס – ממש לא.

Image may contain: indoor
בדיוק, אין וויגינס, וגם אין שחקנים שקולעים…

ומה זה אומר על העתיד של הווריורס: בואו נעבור רגע שחקן שחקן

ובעוד אני מסתכל שוב על הקבוצה הבאמת כה חלשה של הווריורס, מה שעבר לי בראש הוא – מי מבין החבר׳ה האלה שמסתובבים על המגרש יכולים אשכרה גם לשחק כדורסל שנה הבאה בקבוצה שלה לכאורה יהיו יומרות, אז הנה הרוסטר, כשאני מחלק אותו לשחקני חמישייה פוטנציאליים, שחקני 6-10 (כלומר, כאלה ששווים מקום בספסל בקבוצה נורמלית), שחקני 11-15, ושחקנים שלא קשורים לענף.

קיי באומן – מבחינתי שחקן 11-15. מזכיר לי כל מיני גארדים נמוכים אחרים ששיחקו בווריורס ואז נעלמו, כמו איאן קלארק וקווין קוק. אבל ככזה הוא בסדר.

דראגן בנדר – לא קשור לענף. באמת שלא ,אפילו באירופה הוא בקושי שחקן חמישייה לדעתי. היו לו כמה מהלכים היום שהיו אות ומופת לאיטיות וחוסר הבנה.

קוון לוני – (6-10) הוכיח את עצמו כבר בעבר. כוכב גדול הוא לא יהיה לעולם והאמת היא שהוא נגר אפילו באימונים, אבל…

חואן טוסקנו אנדרסון – לא קשור לענף. היו לו שתי שלשות תמוהות לגמרי במחצית הראשונה.

אלן סמילאגיץ׳ (11-15) – אמנם לא שיחק היום, אבל ממה שראיתי בעבר הוא יותר קשור לענף מבנדר.

מרקיז כריס (6-10) – מוכיח את עצמו לאחרונה בהחלט, אתלטי, מסוגל לשחק בלי כדור ואפילו לקלוע קצת מבחוץ. בסך הכל, שחקן פחות רע משהיה עד השנה.

ג׳ורדן פול – לדעתי לא קשור לענף. יש לקר איזשהו פטיש אליו ולא ברור לי למה. משחק הרבה יותר דקות השנה משצריך, ולא תרם לדעתי לניצחון אחד או לחצי ניצחון של הווריורס. היו צריכים לוותר עליו ולהשאיר את גלן רובינסון או ברקס, לא בדיוק מאורות גולה, אבל לפחות שחקנים שקשורים לענף.

אריק פסקל (6-10) – בואו נהיה הוגנים, שחקן דגול הוא לא, והוא קרוב יותר לשחקן עשירי מאשר לשחקן שישי. אבל נדמה לי שיש לו מספיק כדורסל ונוכחות. איכשהו תמיד מצליח לסיים עם דאבל פיגר, כולל היום.

דמיאן לי (11-15) – יותר טוב מפול, קשור לענף לפחות. היו לו כמה שלשות חביבות היום.

אנדרו וויגינס – לדעתי הנעלם הגדול, אני לא מאמין בו בכלל כשחקן קבוצתי, ואני מאמין שהוא עוד ישחק בסין מוקדם משנדמה. נע בין שחקן חמישייה לגיטימי לבין ״לא קשור לענף״. בשום אופן לא משהו באמצע.

בקיצור, עונת הבנייה הזאת של הווריורס הניבה בסופו של דבר 3 שחקני ספסל סבירים, ועוד שלושה שחקני ספסל שוליים. אני חייב להגיד שגם עם קליי, סטף, ודריימונד (בהנחה שיחזור לעצמו כשיהיה לו עם מי), זה לא כל כך הרבה.

.

וכל זה מוביל אותי לעניין הגדול באמת – סטף נתן אימון קליעות נפלא שבו הוא קלע כמעט את כל מה שהוא זרק, איך שהוא רצה לזרוק ומכל טווח שהוא רצה לזרוק. רק תחזור כבר!!

Image may contain: 1 person

Subscribe
Notify of
20 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
צ'יקו
26/02/2020 10:39:00

תודה אבי.
מסכים עם כל מילה. באטלר צדק בנוגע לוויגנס. בנדר מחליף קבוצות כמו גרביים ובסוף יחזור ליורוליג במקרה הטוב, במקרה הרע איזה קבוצה בליגה ב

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  צ'יקו

ברור שבאטלר צדק…חשבת אחרת? גם וויגינס 6גם טאונס הם סמרטוטים. טאונס יותר אוברייטד מוויגינס כל הזמן 9צוע רך מרגרינה. סקורר נהדר שבקבוצה עם כוכבים ומאומנת יכול להיות מס 3. בוסטון למשל….

scab666
scab666
26/02/2020 12:10:50

תודה רבה על הסיקור. ג"ס ממחישה את היופי בנ.ב.א. כמעט בלתי אפשרי ליצור שושלת כי ברגע שהכוכבים שלך מתחילים לקבל חוזי מקסימום לא נשאר לך כסף לכלום.

שחר אלוני
26/02/2020 13:48:18
Reply to  scab666

זה גם הרבה עניין של כימיה קבוצתית. גולדן עם דוראנט היו עושים שושלת של עוד 4-5 גמרים מעבר למה שעשו, אבל זה התפרק על קטע חברתי.
וויגינס ישמש כנכס לטרייד לקבוצה שבכל זאת תאמין בפוטנציאל שלו, הוא בכל זאת צעיר ועם כישרון. על הנייר אפילו היום אפשר בטח לקבל עליו מישהו כמו קווין לאב או אולי אפילו זאק לאבין אם לא יסתדר בשיקגו, או נגיד את אייטון ועוד מישהו מפניקס (לא שאני מאכל את זה לפניקס)

scab666
scab666
26/02/2020 14:26:23

עוד 4-5 גמרים נשמע לי הערכה סופר אופטימית, אבל ללא ספק שללא העזיבה של דוראנט והפציעות הם היו הטים טו ביט (למרות שאני לא בטוח שהם היו מנצחים את הלייקרס או הקליפרס של השנה)

מה יש לגולדן סטייט לעשות עם לאב, להעלות במקום גרין? בשביל לווין הם יצטרכו לעבור לשחק עם 3 גארדים + לתת את הבחירה הגבוהה של השנה בנוסף לוויגינס, אחרת אני לא רואה את שיקאגו נתקעת עם השק תפוחי אדמה הזה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  scab666

לאב משחק סנטר גם וקולע שלשות. הלוחמים יקחו אותו אלרי שיראו שוויגינס ממש אבל ממש ממש לא הולך לעשות עבודה שחורה וכיסויים בשביל הספלאש….

שחר אלוני
26/02/2020 16:51:11
Reply to  scab666

ברור שלא כולם מתאימים אבל למצוא טרייד טוב על לאבין לנשל זה יותר קל מלמצוא על וויגינס, בטרייד שלו יהיה צריך הרבה יצירתיות

שחר אלוני
26/02/2020 23:27:39
Reply to  scab666

יש בזה משהו, אם לא היו נפצעים אז 1-3 גמרים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אין סרט בעולם שמישהו נותן את אייטון על וויגינס חחח
קווין לאב יסיים בלוחמים במקום וויגינס תזכרו ותרשמו. וויגינס יחזור לקאבס. הבן האובד…😂

Zvika Bar-Lev
26/02/2020 13:57:10

עם ויגינס לא יצליח להתחנך אצל קר, זה לא רק הפסד שלו, זה יהיה הפסד עצום של הלוחמים, כי אז מי יעשה שם נקודות בשנה הבאה מלבד האחים ברדרס? והמצב הוא שאם הלוחמים מוותרים עליו, לא רורה שיהיה מי שיקחו אותו ואת החוזה שלו. זה כאילו חותמת שהוא לא מצדיק את החוזה שלו.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Zvika Bar-Lev

וויגינס ישחק לפחות עוד 6 שנים בליגה…אל תדאג לו

שחר אלוני
26/02/2020 16:53:57
Reply to  Zvika Bar-Lev

הם צריכים הגנה ושחקן שמשתלב בקבוצה, וויגינס יצטרך להפוך למשהו כזה….זה קשה, הם יחפשו טרייד יצירתי……אולי יהיה להם מזל

דובי
26/02/2020 14:47:08

תודה אבי.

וויגינס דיכאון מראשיתו ועד סופו. שחקן עם פוטנציאל ענק, ואפס הגשמה. בלי הגנה, בלי משחק קבוצתי, זריקה לא יציבה, במקרה הטוב, מבחוץ… לא ברור מה הווריירס ניסו להשיג כשהביאו אותו.
ואגב דברים שרוצים. הניקס כבר שנים מלמדים את הליגה שהניסיון לקחת ערימת שחקנים עם סימני שאלה, ולזרוק אותם לפרקט בתקווה שכמה מהם יבלטו ויהיו שחקנים משלימים לכוכבים של שנה הבאה, לא עובד. אין אף שחקן בסגל הנוכחי של הווריירס שאי אפשר להשיג בחיפוש קצר בערימות הזבל מאחורי האולמות של רוב קבוצות הליגה.
מחכה להם משימת ענקים להרכיב מחדש קונטנדרית עם קארי ותומפסון אחרי עונה, בצירוף עם סימני השאלה סביב גרין. ואם יחליטו שוויגינס נשאר בכלל יהיה מצחיק.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  דובי

הם בונים על יאניס…זה הדימיון היחיד שהם יהיו קונטנדרים. העידן הזה נגמר והספלאש לא ילכו ויהיו צעירים וקרי זקן לא יהיה מחזה מרהיב…
מה גרם לגולדן לעשות את הטרייד? שבעונה הבאה הם אפילו לא יקבלו את וויגינס אחרי הבוטאז שדיאנגלו יעשה להם. דיאנגלו לא בא לסגור חורים של הספלאש שזו המשימה שהייתה מוטלת עליו…אז הם הלכו על מישהו שלפחות בפוטנציה יכול לעשות הגנה….אם יעשה? הל נו…קווין לאב יגיע בקרוב כי אם לא תהיה הגנה שלפחות יהיה הנעת כדור ושלשות..

רן הנרגן
רן הנרגן
26/02/2020 15:37:01

אבי, בעיקרון אני מסכים עם הערכה שלך לגבי השחקנים בג"ס. כריס הוא ההפתעה המשמעותית היחידה בסגל. גם אני לא ממש מתלהב מפסקל. לוני מתחיל להראות כסיפור עצוב נוסח פסטוס אוזילי. שחקן שמסוגל לתרום תרומה משמעותית אבל הפציעות חיסלו לו את הקרירה.לא יודע אם בסוף הקייץ הוא עדין ישאר בקבוצה.
צריך לזכור שג"ס שילחה במסגרת המאמץ לרדת מתחת לסף המס 3 ותיקים שהביאה כפרוייקטי שיקום – קאולי סטיין שלא הצליח ואלק בורקס וגלן רובינזון ה 3 שכן הצליחו.

לגבי וויגינס, המסקנה שלי אחרי 6 משחקים שלו בג"ס היא שהוא צריך רועה. בארבעת המשחקים הראשונים עם גרין בתפקיד הרועה הוא שיחק היטב. בשנים האחרונים ללא גרין הוא נראה אבוד. עד הקיץ נדע מה פסק הדין.

רן הנרגן
רן הנרגן
26/02/2020 16:39:45

שכחתי גורדן פול. בניגוד לך אני טרם חרצתי את דינו. השתפר מאד בכל התחומים למעט התחום שבגללו נבחר – קליעה.

שחר אלוני
26/02/2020 16:55:29

סמאיילגיץ הוא בן 18 עם פוטנציאל, הוא נראה מה יעשה עוד שנתיים. יכול להיות זובאץ בכיף

שגיא נאור
26/02/2020 18:16:47

תודה אבי.
אני מסתובב עם התחושה הזאת, שהמטרה העיקרית להשיג שחקני משנה לעונה הבאה כבר לא תתגשם, כבר חודשיים ויותר. גם פאסקל שהראה ניצוצות לא קיבל הרבה קרדיט מקר ולא נראה שיהיה חלק מהעתיד של הווריורס. אז מהעונה הזאת תצא בחירה גבוהה, אולי הבחירה של מינסוטה ואנדרו ויגינס.
בשורה התחתונה, אם הווריורס חשבו שיוכלו לחזור להיות קונטנדרים כבר בעונה הבאה, אני חושב שזאת לא שאיפה ריאלית. אפילו בהנחה שקליי חוזר טוב מהפציעה. הבסיס של קארי-קליי-דריימונד של 2021 פשוט כבר לא יספיק. וכנראה שוויגינס לא יהיה זה שישנה את זה (ובכל זאת, עדיין מוקדם להיות נחרצים לגביו).

מנחם לס
26/02/2020 18:35:28

סקירה מצויינת. טור מצויין. אני כנראה בין היחידים שמאמין שויגינס עוד יפתיע (הוא כבר הפתיע מספיק אבל הוא לא הפך לסופר-כוכב שחשבו שיהיה). סבקרמנטו? תמיד עם תקוות בשמיים ובסוף מאבק לחיים ולמוות על מקום 8. היא נולדה לבינוניות. זה ב-DNA שלה (מלבד התקופה היפה שלה לפני כמה שנים).
אני מת על צורת הכתיבה שלך

golan
golan
27/02/2020 14:04:33

טור קצת עצוב, אבל כתוב מעולה. תודה
אגב, מסכים לכל מילה, למעט ויגינס שלא נע בין כלום, הוא קנה נדל"ן בקטגוריה "לא קשור לענף, אבל עם חוזה מקס אז למה להתאמץ"